فناوری نوین

در این وبلاگ درمورذ فناوری صحبت میشود

فناوری نوین

در این وبلاگ درمورذ فناوری صحبت میشود

  • ۰
  • ۰

اینترنت نسل پنجم

 

در تاریخ 3 آوریل 2019 سرویس تلفن‌ همراه 5G نیز در مناطقی مانند شیکاگو و مینیاپولیس عرضه شده و مشتریان آن در این شهر‌ها اولین کسانی در جهان بودند که تلفن هوشمند مجهز به دریافت امواج 5G را خریداری کردند.

از آن زمان تاکنون گوشی‌های موبایل زیادی از جمله Samsung Galaxy S10 5G ، Galaxy Note 10+ 5G ، LG V50 ThinQ among 5G به کمک ورایزن توسعه یافته و مجهز به اینترنت نسل 5 شده‌اند.

در کشور ایران نیز زمزمه‌هایی مبنی بر راه‌اندازی اینترنت نسل 5 شنیده می‌شود. انتظار می‌رود که شرکت ارتباطاتی همراه اول اولین شرکت و پیشگام در ارائه خدمات این اینترنت باشد.

برای دریافت امواج این اینترنت باید گوشی‌ شما آن را ساپورت کند. همچنین باید در منطقه شما دکل آن نیز وجود داشته باشد. انتظار می‌رود به مرور زمان و طی یکی دو سال آینده بیشتر مناطق کشور تحت پوشش اینترنت نسل 5 قرار گیرند.

اینترنت پرسرعت 5G چطور کار می‌کند؟

نسل پنجم اینترنت در واقع تکامل یافته همان اینترنت نسل چهار است با این تفاوت که باند رادیویی با فرکانس بالاتر ارائه می‌شود. این به نوبه خود به افزایش سرعت اینترنت و سرعت انتقال اطلاعات نیز کمک می‌کند.

در نسل پنجم اینترنت از فناوری‌های جدیدی به نام massive MIMO، سلول‌های کوچک و بیم فورمینگ استفاده می‌شود. این فناری‌ها سیگنال‌های  وای فای را با سرعت بسیار بالایی در مناطق پر ازدحام نیز عبور می‌دهند. بنابراین جمعیت یک منطقه کمتر از نسل چهارم اینترنت بر روی پهنای باند تاثیر خواهند گذاشت.

نکته مهم دیگری که در مورد اینترنت فایو جی وجود دارد این است که برد آن نسبت به اینترنت 4 جی طولانی‌تر است؛ به طوری که می‌توان امکان استفاده از آن را در مناطق روستایی دور افتاده نیز فراهم کرد. حتی در این مناطق هم سرعت افزایش یافته و میزان پینگ را هم تاحد چشم‌گیری کاهش می‌دهد.

 

 

وب سایت

  • ۰۰/۰۲/۲۹
  • امید کرمی

اینترنت فایو جی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی